Deze website maakt gebruik van cookies voor analyse. Meer weten?
Op 20 oktober gingen we naar Bulskampveld in Beernem. We ontdekten de herfst in het bos. Zo waren we onder de indruk van de vele paddenstoelen. Daarnaast dwarrelden de bladeren naar beneden terwijl we erover leerden.
Ons nieuw werothema gaat over het park. Daarom gingen we samen met juf Marieke naar het park. In het park mochten we in groepjes onderzoeken wat we horen, zien, ruiken, ...
Helena die onze klas vertegenwoordigt in het leerlingenparlement, bracht op leerkrachtendag een ideeënbus mee naar de klas. Een topidee! De leerlingen van 3D schreven en deelden al complimentjes, ideeën, belevingen … met een klasgenoot, de juf, iedereen …
In de klas maakten we actief kennis met verschillende dieren. Dit deden we a.d.h.v. een hoekenwerk per twee.
We oefenden de m en de cm in a.d.h.v. enkele kleine opdrachten die we in groep uitvoerden: onze lengte meten, heupomtrek, onze grootste stap ...
Nu we tot 1000 leerden tellen, konden we na het maken van letters met ons lichaam, ook eens experimenteren met het vormen van cijfers. Wie kan onze cijfers en ons getal raden?
We maakten een wandeling naar de nieuwe locatie van het kunstencentrum. Daar maakten we kennis met enkele strijkers, hout- en koperblazers. Soms trokken we grote ogen als er een instrument getoond werd. We leerden een lied dat we dan als afsluiter samen met de andere groepen mochten meezingen
We ontdekten dat we zowel staand als liggend letters kunnen maken. Na wat oefenen vormden de kinderen ook woorden. Wie kan ze lezen?
5C leerde filmpjes maken met stopmotion. Een paar dagen later mochten ze hun kennis doorgeven aan 3D. In gemengde groepjes werkten ze hun idee uit om daar vervolgens een filmpje van te maken. We kregen een paar hele mooie filmpjes te zien.
5C leerde filmpjes maken met stopmotion. Een paar dagen later mochten ze hun kennis doorgeven aan 3D. In gemengde groepjes werkten ze een idee uit om daar vervolgens een filmpje van te maken. We kregen een aantal hele mooie filmpjes te zien.