Deze website maakt gebruik van cookies voor analyse. Meer weten?
Onze muzische activiteit voor carnaval was super. We mochten ons verkleden met kranten. Eigenlijk bleek dat toch nog niet zo eenvoudig te zijn, maar het lukte ons toch na een uurtje overleggen, uitproberen en afwerken. Hier kan je onze creaties zien...
Mark Govaert nam ons mee in de wondere wereld van de techniek. Met proefjes en gekende materialen maakten we kennis met: uitzetten en inkrimpen van vloeistoffen, vaste stoffen en gassen, luchtdruk, hefbomen, elektriciteit,... Onze mond viel soms open van verbazing. Thuis gaan we zeker onze ouders uitdagen en hen terug brengen naar hun middelbare schooltijd. 't Was een fantastische dag ter vervanging voor Technopolis. Kijk maar even mee wat wij beleefden...
Ervaren zeeslagspelers, schakers en dammers en beginners ervan oefenden zich in het gebruik van coördinaten dat geleerd werd in de wiskundeles. Ook de tactische vaardigheden van het spel werden uitgetest. Met de kerstmuts op sloten we zo het eerste trimester af.
Aan de hand van een grondplan met hoogtegetallen bouwden we met blokken enkele veelvlakken. Daarvan maakten we een bovenaanzicht, het zijaanzicht links en rechts alsook een vooraanzicht. Wat lukte dat goed zeg ...
5C leerde filmpjes maken met stopmotion. Een paar dagen later mochten ze hun kennis doorgeven aan 3D. In gemengde groepjes werkten ze hun idee uit om daar vervolgens een filmpje van te maken. We kregen een paar hele mooie filmpjes te zien.
Tijdens verschillende lessen zaten we in kleine of grotere groep samen om van elkaar te leren. Tijdens de godsdienstles kwamen we in contact met 'Grenzen van het leven'; tijdens de Franse les speelden en oefenden we onze lichaamsdelen in combinatie met à. Onze rode kledij droegen we op de laatste dag van de Rodeneuzenweek op school. Op die dag zochten we samen naar figuurlijk taalgebruik in teksten. En of we ze vonden en begrepen ...
Zo vlak voor de herfstvakantie beleefden we in het vijfde een zo coronaproof mogelijk Halloweendag. 's Morgens trakteerden we onze leerlingen op een heerlijk ontbijt met ... jawel, kinderchampagne! Tijdens de voormiddag waren er 4 werkwinkels: hapjes maken, soep maken, tekenen en een verhaal beluisteren. De halloweenhapjes en pompoensoep werden 's middags in elke klas apart verorberd. Na het opruimen kinderen onze leerlingen nog genieten van een spannende griezelige kinderfilm. Een dag om nooit meer te vergeten! We kregen hulp van: juf Heidi en 2 stagiaires Dank daarvoor!
5C leerde filmpjes maken met stopmotion. Een paar dagen later mochten ze hun kennis doorgeven aan 3D. In gemengde groepjes werkten ze een idee uit om daar vervolgens een filmpje van te maken. We kregen een aantal hele mooie filmpjes te zien.
Op 1 oktober werden we op school verrast door onze ouderraad en de directie. Ze dachten: "Als onze kids al zoveel moeten missen, ja zelfs de kermis ... dan laten we de kermis maar eens naar school komen." En of we ons geamuseerd hebben! Het minder goeie weer was geen spelbreker ... voor niemand. De lasershooting, het piratenspringkasteel, de footdarts, de frietjes over de middag met een heerlijke frikandel, de volksspelen, en de devilsrun deden ons echt genieten. Genieten jullie mee? Bedankt ouderraad en directie om dit mogelijk te maken!
Tijdens de godsdienstlessen werken we in het eerste thema rond 'Geluk'. Hier proberen we in kleine groepjes 10 belangrijke waarden in een mensenleven te ordenen van belangrijk (onderaan als rots) tot minder belangrijk (bovenaan). Niet zo gemakkelijk, zo blijkt! En maar discussiëren en argumenteren... tot de hele groep akkoord gaat.
Kwartierlezen ... o zo leuk! Wat en hoe ga ik lezen? Kiezen maar ...